«Логопедиялық пункт жағдайында түзету жұмыстарын ұйымдастыру» консультациясы
Мақсаты:ата-аналарды логопедиялық пункті жағдайында түзету жұмыстарын ұйымдастыру туралы хабардар ету Баланың жеке басының біртұтас дамуын қамтамасыз етудің маңызды шарты отбасымен сындарлы өзара әрекеттесуді дамыту. Ата-аналар біздің тәрбиеленушілеріміздің заңды өкілдері болып табылады. Біздің міндетіміз логопедиялық пунктте түзету жұмыстарын ұйымдастыру мәселелерінде олардың құзыреттілігін дамыту. Бұл ата-аналардың балабақша өміріне белсенді қатысу құқығын, құрмет пен түсінушілікті қамтамасыз етеді, ең бастысы-балаларда сөйлеуді түзетудің тиімді процесін құру жолдарын бірлесіп іздеу. Логопед-мұғалімнің логопункттегі қызметі мамандандырылған түзету логопедиялық топтарының жұмысынан компенсаторлық түрге дейін ерекшеленеді. Біздің логопунктке орта және ересек топтардың балалары - 4-5 жас, қалған орындарға мектепалды топ балаларының бір бөлігі қабылданады. Логопедтің көмегіне мұқтаж барлық адамдар кезекке қойылады. Логопедиялық пунктте бір мезгілде айналысатын балалардың саны 25 адамнан аспауы тиіс. Логопедиялық көмек әр түрлі сөйлеу тұжырымдары бар көптеген балаларға қажет. Балалардың әрқайсысымен жұмыс уақыты әр түрлі болуы мүмкін. Балабақшадағы логопункттен балалар бүкіл топпен емес, жеке-жеке шығарылады, өйткені сөйлеу бұзылыстары түзетіледі. Бос орынға бірден кезекте тұрған басқа бала қабылданады. Осылайша, балабақшадағы логопунк-бұл ашық және өте мобильді жүйе. Біздің сабақтарымыз қысқа мерзімді 15-20 минут, қысқа мерзімді аптасына 2-3 рет және 6 немесе 12 айлық оқу мерзіміне есептелген. Топтық жұмыс болжанбайды.
Логопедиялық қызметтің негізгі міндеттері:
- сөйлеу дамуында кемістігі бар тәрбиеленушілерді анықтау;
-мектеп жасына дейінгі балаларда дыбыс айтылуының бұзылуын қажетті түзетуді жүзеге асыру;
- сөйлеу қабілеті бұзылған балаларда фонематикалық есту қабілетінің қалыптасуы және дамуы;
- балалардың сөйлеу кемшіліктерін жеңуге, олардың бейімделу ортасында эмоционалды әл-ауқатын сақтауға деген ұмтылысын тәрбиелеу;
- сөйлеуді дамытуда мамандандырылған көмек ала отырып, қарапайым топта тәрбие мен оқытуды біріктіру мүмкіндігін іске асыру;
- білім беру мекемесінің педагогтарымен және ата-аналармен балалардың сөйлеу дамуын қалыптастыру бойынша өзара іс-қимыл жасау.
Ата-аналар балалардың сөйлеу дыбыстарын өзін-өзі бақылау дағдыларын қалыптастыра отырып, ҮЙДЕ СӨЙЛЕУ РЕЖИМІН САҚТАУЫ керек. Айтылымдағы кемшіліктерді уақтылы жою Оқу және жазу дағдыларын меңгерудегі қиындықтардың алдын алуға көмектеседі. Көбінесе ең қиын және ұзақ-бұл дыбысты автоматтандыру кезеңі. Әдетте, мамандар мен ата-аналардың бақылауы жоқ балалардың күнделікті сөйлеуіне дұрыс дыбыстарды енгізуден гөрі, сөйлеу аппараттарының қозғалғыштығын тез және оңай қалыпқа келтіруге және дыбыстардың дұрыс айтылуына қол жеткізуге болады. Балалардың сөйлеуіндегі дыбыстарды автоматтандырудың мақсаты-фразалық сөйлеуде қойылған дыбыстардың дұрыс айтылуына қол жеткізу. Баланың сөйлеуіне жаңа дыбысты енгізу процесс ұзақ және жалықтырады, логопедтен шыдамдылық пен баланың еңбекқорлығын талап етеді. Жаңадан пайда болған жүйке байланыстары әлі де әлсіз болғандықтан, бала алынған дыбысты өте тұрақты емес қолданады. Балалардағы дыбыстық айтылу ақаулары қандай да бір себептермен немесе басқа себептермен жиі өте тұрақты сипатқа ие. Кейде бала дұрыс артикуляциямен жаңа дыбыстарға үйренгенге дейін бірнеше ай ұйымдастырылған іс-шаралар өтеді. Сондықтан түзету жұмыстары барысында білікті және шығармашылық көзқарас қажет. Бала үшін сөйлеу өзін-өзі бақылаудың өзекті мотивацияларын анықтау қажет. Осыған байланысты біздің балаларымыздың қамқор аналары мен әкелері логопед-мұғалімнің келесі ұсыныстарын орындауы керек:
1. Логопед - мұғалімнің ұсынысы бойынша педиатрға, невропатологқа, ортодонтқа және басқа мамандарға қажеттілік бойынша хабарласыңыз.
2. Логопедиялық пунктте логопедиялық ББҚ (ұйымдастырылған қызмет) жүйелі түрде бару. Себепсіз өткізіп жіберу басқа күндерге ауыстырылмайды.
3. Түзету курсының оқу жылы ішінде үй тапсырмаларын-логопедиялық ұсыныстарды адал орындау.
4. Үйде сөйлеу режимін сақтай отырып, баланың күнделікті сөйлеуінде логопед - мұғалім қойған дыбыстарды автоматтандыру.
5. Логопед - мұғалімнің шақыруы бойынша логопедиялық консультациялар мен ұйымдастырылған іс-шараларға қатысу.
Ата-аналармен өзара әрекеттесудің бұл тәсілі қойылған дыбыстарды автоматтандыруға ғана емес, сонымен бірге баланың сөйлеуінің дамымауын жояды, оның барлық жақтарын жетілдіреді. Бастамашыл ата-аналар біздің қызметкерлерімізді қуантады, өйткені серіктестік қатынастар мен «командада» жұмыс істеу дағдылары дамиды. Бұл мұғалімдердің, ата-аналардың және балалардың мектепте оқуға дайындығы үшін күш-жігерін біріктіреді!
