Телефон доверия
8(7182)533200
email: sad51@goo.edu.kz
Адрес: Академик Сәтбаев көшесі, 13
8(7182)533200 - басшы 530759 - әдіскер 653285 - бухгалтер 533092 - медбике
Back to the main page of the department of education
График приема граждан:
09.00-18.00. Түскі үзіліс/Обеденный перерыв -13.00-14.00
In a year
In a month
In a week
Yesterday
Қыңыр, негативизм. Оларды шешу жолдары, алдын алу.
Қыңыр, негативизм.  Оларды шешу жолдары, алдын алу.
Қыңыр және қыңырлылық әлеуметтендіру қиындықтарының салдары болып табылады. Әлеуметтену деп баланың мінез-құлықтың белгілі бір тәсілдерін меңгеруі, белгіленген нормаларды меңгеруі, айналасындағылармен өзара әрекеттесуі түсініледі. 
А. Л. Венгер редакциясымен психологиялық сөздік осы ұғымдарға толық анықтама береді:
Балалардың қаны тамсандыруы-орынсыз және ақылсыз іс-әрекеттер мен іс-әрекеттерде, айналасындағыларға негізсіз қарсы тұруда, олардың кеңестері мен талаптарына қарсы тұруда, өзінің, кейде қауіпсіз емес немесе абсурдтық талаптарына қарсы тұруды талап етудегі баланың мінез-құлқының ерекшелігі. Балалар каприздерінің сыртқы көріністері көбінесе ауыр жағдайларда "истерика"нысанын қабылдайтын жылау және қозғалу қозуы болады.
Тіктеу – мінез-құлықтың ерекшелігі, тұрақты формада-мінез-құлықтың сипаты; басқа адамдардың ақылға қонымды дәлелдеріне, өтініштеріне, кеңестеріне немесе нұсқауларына қарамастан, өзінше міндетті түрде әрекет етуге ұмтылғанда көрінетін ерікті индивид саласының ақауы ретінде әрекет етеді. Индивидтің оған қатысты басқа адамдардың талаптарын белсенді түрде қабылдамауына тән мінез-құлық. Бұл ретте мінез-құлық пәндік жоспардан тұлғааралық жоспарға өтеді және өзін-өзі бекіту себептерінен қолдау алады. Балаларда түзетудің пайда болуы дамушы дербестіктің негізсіз басылуына наразылықты білдіретін наразылық нысаны болуы мүмкін.
 
Түзету және күрделі кезең шамамен бір жарым жылдан басталады. Әдетте, бұл фаза 3, 5-4 жылға аяқталады. Үлкен жастағы кездейсоқ түзету ұстамалары да мүмкін. Қыңыр шыңы 2, 5-3 жасқа келеді.
Ұлдар қыздарға қарағанда күшті. Қыздар ұлдарға қарағанда жиі кездеседі.
Дағдарыстық кезеңде балаларға күніне 5 рет түзету мен күрделі шабуылдар жасалады. Кейбір балаларда-19 рет!
Каприздердің пайда болу себептері:
Ерекшеліктері, баланың психикалық даму: өз дамуындағы бала өтуде белгілі бір сатысында, деп аталатын жастары тәрізді жағымсыз қасиеттен арылтып, байланысты табиғи ұмтылысымен өзіндік бекуге және тәуелсіздік. Қалыпты жағдайда (міндетті емес болса да) бала ересектердің әсерлеріне және олардың бағаларына ерекше сезімтал болған кезде, жас дағдарыстары кезеңінде күрделі күйзелістердің жиілеуі табиғи болып табылады, тыйым салуды өз ой-пікірлерін жүзеге асыруға көшіру қиын.
    Жағдайды ауыстыру. Мысалы, баланың кіші ағасы немесе әпкесі пайда болған кезде, бала жалғыз болудан қалды, және ата-анасының махаббаты басқа біреуге таралады. Бала үшін жалғыздық сезімін жеңудің жалғыз тәсілі-ашулану, ашулану және агрессияның жарқын жарқылдарында көрінетін дауылдық наразылық. Ата-ана махаббатының жетіспеуі-шексіз және себепсіз қиянат жасаудың басты себебі.
Балалар мен ересектердің табиғи темпераменттерінің айырмашылығы. Жиі ата-аналар өз баласына өзінің туа біткен психологиялық ерекшеліктеріне байланысты орындай алмайтын талаптарды қояды. Егер сіз холерик немесе сангвиник тілінде сөйлесуге тырыссаңыз, тіпті ең тыныш флегматик.
 Физикалық әлсіздік белгісі немесе салдары. Егер бала бірдеңе мазаласа, ол ауырады, бірақ оны өзі түсінбейді. Өйткені балалар ересек адамның ағзада не болып жатқанын сезінуі мүмкін емес.
Баланың сауығу кезеңінде де күрделі болуы мүмкін. Ол қозғалмалы ойындарға белсенді қатысқысы келген кезде, оған әлі де мүмкін емес, емді жалғастыру қажет. Ол мұны түсінбейді және күлкілі бастайды.
   Қатты шаршаудан, асқын кернеуден және әсермен қанығудан пайда болуы мүмкін. Балалардың ақыл-ойы мен қиялын көптеген ойын-сауықпен жүктеуге болмайды. Тіпті ең жағымды әсер, бірақ көп мөлшерде, үлкендер ойлайтын, балаға жағымды көңіл-күй әкелмейді.
   Ересектердің немесе гиперопек тарапынан зейіннің жеткіліксіздігі. Бала өзіне назар аударғысы келеді. Ол сізбен сөйлесудің осындай жолын таңдады, өйткені ол сіздің қоғамыңыз, махаббат жетіспейді. Әсіресе, осы себеппен көп жағдайда артық қамқорлық пен ілтипатпен қоршалған балаларда кездеседі. Бұл балалар бейсаналық деңгейде асыра бастайды.
Ата-ана тыйым салу реакциясы. Қыңыр, бала қалаған нәрсеге қол жеткізгісі келеді: сыйлық, серуендеуге рұқсат немесе ата-аналар балаға қандай да бір түсініксіз ниетпен тыйым салады.
Егер тыйым салу баланың еркіндігіне қатысты болса, мұндай реакция туындауы мүмкін. Бір күнде қанша рет естиді деп ойлаңыз: "жүгіріп жүрмеңіз, айналмаңыз, жүгіріп жүрмеңіз!»
Самоутверждение. Бала шамадан тыс қамқорлыққа қарсы наразылық білдіреді және өз бетінше болу ниетін көрсетеді. Ол оны қамқорлыққа алып қана қоймай, өз бетінше таңдауға құқық береді, оны түсінеді және құрметтейді деп сезінуі тиіс.
Баланы сүю, оған ақылға қонымды талап толық болмаған кезде оның барлық қайғысына жату ("баловня капризі"деп аталатын).
Баланың оң және теріс мінез-құлқы мен іс-қимылдарына немқұрайлы (аз эмоциялық) немесе айқын көрінбейтін көзқарас, көтермелеу мен жазалаудың нақты жүйесінің болмауы ("қадағалаусыз адамның қиянаты").
Каприздердің пайда болуы
Каприздер кездейсоқ, эпизодтық сипатқа ие болуы мүмкін (мысалы, эмоциялық асқын жүктеме немесе физикалық әлсіздік кезінде, кедергіге тітіркену реакциясы ретінде, тыйым салу).  Сонымен қатар, каприздер айналасындағылармен (әсіресе жақын ересектермен) қарым-қатынаста тұрақты және үйреншікті мінез-құлықтың түрін өз қалауына қол жеткізу құралы ретінде жиі қабылдайды және әрі қарай мінез-құлықтың түбегейлі белгісі бола алады.
Баланың мінез-құлқындағы қыңыршылықты жеңу оны тудырған себептерді нақты анықтауды және баламен қарым-қатынас стилін өзгертуді талап етеді.
Ең алдымен ересек адам өзінің әдеттегі мінез-құлқын өзгертіп, баланың тамырына тәуелді болуға тырысу керек. Ата-аналардың ұстанымы өте қатты болуы керек. Бала кешікпей де, бұл мүмкін емес екенін меңгереді, ал қажет-бұл бірдеңеден бас тарту бірден орнына бір нәрсе ұсынатынын білдірмейді.
 
Өзін-өзі қалай ұстау керек.
 
Баланың қыңыр екенін айтпаңыз.
Балаға ойын барысында талап ететін нәрселерді орындау қызықты және оңай болады.  Мысалы, егер сіз балаңызға сізбен бірге аяқкиім бар немесе киінуді ұсынсаңыз, онда сіздің балаңыз тез және үлкен ниетпен жеуге, киінуге немесе жууға болады. Сондай-ақ, ол сүйікті қуыршақты немесе аюды тез және жақсы жууды ұсынады.
Сондай-ақ, "табиғи жазалау"әдісін пайдалану үлгісі бар. Мысалы, үстел үстінде ұзақ отырғанда және бала тамақ ішуден бас тартқанда, сіз оны оятқыш қоңырағаннан кейін 30 минуттан кейін, сіз бәрін үстелден алып тастайсыз және ол кешкі асқа дейін ештеңе алмайды. Егер бір рет батқан болса, ол болашаққа қорытынды жасайды.
Қыңырлыққа және қыңырлыққа үлкен мән бермеңіз. Ескеруіңізді ұстамасы, бірақ өте алаңдатты бала үшін.
Ұстама кезінде жанында болыңыз, оған сіз оны түсінесіз деп сезініңіз.
Бұл кезде балаңызға бірдеңе сіңдіруге тырыспаңыз-бұл пайдасыз. Руган мағынасы жоқ, шлепки одан да күшті қозғайды.
Жиі өзіңізді баланың орнына қойып, әлемге "оның көзімен"қараңыз.
Баланың ұстамасы қоғамдық жерде жүргенде де берілмеңіз.  Жиі тек бір ғана көмектеседі-оны қолмен алып, алып кету.
"Қандай жаман қыз, ай-яй-яй!"". Бала тек қажет.
"Ох, менде қызықты ойыншық бар (кітап, штучка!"Мұндай алаңдататын маневрлер капризульді қызықтырады және ол тыныштандырады.
Арсеналдан дөрекі тонды, айқындықты, "беделді күшпен сынуға" ұмтылысты алып тастаңыз. Қарым-қатынастың тыныш үні, тітіркендірусіз.
Егер олар педагогикалық мақсатқа сай болса, тәрбие үдерісінің логикасымен ақталса, басқаға беру орын алады.
     Баланың іс-әрекеті үшін мақтаңыз. Баламен әрдайым мақтап, мақұлдаумен бірге жұмыс істеуді бастаңыз. Баланы таңертеңнен ерте және түнде мақтау өте маңызды.
Мақтауға үйреніңіз, мақтауға үйреніңіз (мысал: көмек сұраңыз, кеңес, ересек адам сияқты).
Жаза туралы толығырақ тоқтау қажет.
     Истериканы тоқтатудың тиімді жолы-бес минуттық тайм-аут. Баланың қабырғаға жақын тұрған орындыққа отырыңыз, көру өрісінде қызықты ештеңе болмағанын ойлаңыз.  Егер ол отырғысы келмесе, оны бөлмеге апарып, есікті жабыңыз, бұл ретте ол өзіне зиян келтіре алмайтынына көз жеткізіңіз. Өзіңізбен оңаша қалып, бала ақиқатты жеңе алады.
    Айқайлаған баланы тыныштандырудың тағы бір жолы — оған қосылу. Баламен бірге жылай бастаңыз және бірте-бірте айқайлап, Шалқия мен шалқып, шұңқырға және мұрын шұңқырға ауысып, тоналдықты өзгертіңіз. Осындай "хормен ән айтудың" әсері балалардың еліктеуге бейімділігіне негізделген. Сізді елеместен, бала тыныштандырады.
    Көптеген балалар қабырғаға немесе еденге басымен ұру әдеті бар, ересектерді олардың ниетін орындауға мәжбүр ету арқылы. Мұндай мінез-құлық-жеккөрушілік немесе арандату, сондықтан оған назар аударудың қажеті жоқ. Тіпті кішкентай баланың өзінде өзін-өзі сақтау инстинктісін жеткілікті дәрежеде дамытады, сондықтан мұндай әрекеттермен бала өзіне зиян келтірмейді. Ең жақсы тәсілі өшіру нашақорлар тастайды әдеттер — ескермеу.
 Егер баланың капризі жұғуда болса, оған былай деп айтыңыз: "Сен ішкенде, ұйықтағанда, Мен маған хабарлағың келгеннің сөзін де түсінбеймін. Кейін сөйлесейік, сіз тыныштандырған кезде". Бұл орын алған соң, міндетті түрде мақтаңыз, бұл туралы өз қанағаттануыңызды білдіріңіз: "ақырында, біз тыныш сөйлесе аламыз".