Гипербелсенді балалардың ата-аналары мен педагогтарға ұсыныс
АТА-АНАЛАРҒА ҰСЫНЫС
· Тәрбиеде нақтылық пен бірізділікті ұстаныңыз
· Баламен қарым-қатынаста сенім мен түсіністік қалыптастырыңыз
· Балаға қатты ережелер жүктемей, оның жүріс-тұрысын қадағалаңыз
· Баланың әрекеттеріне ол күтпеген әдістермен жауап беріңіз (қалжыңдау, оның қылықтарын қайталау, оны суретке түсіру, бөлмеде жалғыз қалдыру)
· Өз қалауыңызды дәл сондай сөздермен, сөздерді өзгертпей бірнеше рет қайталаңыз
· Бала өз қылықтары үшін міндетті түрде кешірім сұрау керек деген қағидадан аулақ болыңыз
· Бала не айтқысы келсе де соңына дейін тыңдаңыз
Отбасындағы микроклиматты өзгеру:
· Балаға көп көңіл бөліңіз
· Бос уақытты барлық отбасы мүшелерімен өткізіңіз
· Бала бар жерде ұрсысудан аулақ болыңыз
· Күн тәртібіне және бала сабақққа дайындалуға арнайы орын қажет
· Балаға және барлық отбасы мүшелеріне нақты күн тәртібін жасап қойыңыз
· Балаға тапсырманы, көңілін басқа жаққа аудармай, қалай орындауға болатынын жиі көрсетіп отырыңыз
· Бала сабақ оқып отырған сәтінде көңілін аудартатын факторларды азайтыңыз
· Балаға теледидар алдында ұзақ отыруға, компьютермен жұмыс жасауға шектеу қойыңыз
· Көп адамдар жиналған ортадан аулақ болуға тырысыңыз
· Шектен тыс шаршау, гипербелсенділіктің өсуі мен өз эмоцияларын реттеудің төмендеуіне әкелетінін ұмытпаңыз
ПЕДАГОГТАРҒА ҰСЫНЫСТАР
· Зейін ауытқушылығы бар және гипербелсенді балалардың психологиялық ерекшелігі жайлы оқыңыз
· Баламен жеке жұмыс жасаңыз. Ол әрқашан тәрбиешінің көз алдында болу қажет.
· Күн тәртібінің сәттері, мүмкіндігінше, әрқашан орындалу қажет.
· Сабақ құрылымы бірізділікті құрылу керек.
· Сабақ барысына сергіту сәттерін қосыңыздар.
· Сабақ барысында балалардың әрекеті еркін болу керек және мәжбүрленген болмағаны дұрыс. Мүмкіндігінше, гипербелсенді бала сабақ үстінде тұрып, жүруіне рұқсат етіңіз.
· Гипербелсенді бала қиналған сәтінде өзінің қалауы бойынша көмек беріңіз.
· Гипербелсенді баланың күш қуатын тиімді істерге бағыттаңыз: ойыншықтарды тарату, ыдыстарды таратуға көмектесу.
· Түбегейлі оң немесе теріс көзқараспен қараудан аулақ болыңыз. Ол оқу мен жүріс-тұрыстың реттелу қабілетін төмендетеді
· Жетістікке деген жағымды мотивация жасаңыз:
· Бағалау жүйесінің белгісін енгізу
· Баланы жиі мақтаңыз
· Балаға деген тым жоғары не болмаса төмен талаптар қоймаіңыз
· Тапсырманы баланың қабілетіне сай беріңіз
· Гипербелсенді бала өзінің мықты жақтарын көрсете алатын жағдай тудырыңыз
· Сабақ барысында мәселелі оқыту, ойын, жарыс элементтерін қосыңыз
Баланың жағымсыз қылықтарын елемеңіз және жағымды жақтарын мадақтап отырыңыз
