Сенім телефоны
8 (7182) 66-12-63
Мекенжайы: Шевченко көшесі, 1
8 (7182) 61-30-12 (Қабылдау бөлмесі)
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Дуйсенбі 16:00 - 18:00, Жұма 9:00 - 12:00
Сайтқа кіру мақсаты?
Голосовать
За информацией (Ақпарат алу үшін) - 238
Ради интереса (Қызығушылықпен) - 50
Другие цели (Басқа мақсаттар) - 17
Всего проголосовало: 305
Смотреть результат
Бір жылда0
Бір айда0
Бір аптада0
Кеше0
9- сыныптағы ағылшын сабағы

Урок «Мастер-класс» в 9-ом классе по английскому языку   на тему « Охрана окружающей среды »

Автор работы: Изергина Наталья Владимировна, учитель английского языка первой категории

Цель:повторить и закрепить знания, умения, навыки по теме «Защита окружающей среды». Развивать мышление, внимание, речь; воспитывать самостоятельность.

Задачи:

 Обучающие:совершенствование коммуникативных умений; увеличение объема знаний по теме; увеличение объема используемых лексических единиц, создать условия для осознанного применения знаний.Стимулировать  интерес ребят   к  определенным  проблемам, предполагающим  владение  определенной суммой  знаний  и  через  проектную деятельность,  предусматривающую решение проблем, показать практическое применение  полученных  знаний.

Все, что я познаю, я знаю для чего это мне надо и где и как я могу эти знания         применить - основной тезис понимания метода проектов

Развивающие:  продолжить развитие навыков аудирования;    монологического высказывания по теме; развитие лексических и грамматических навыков. Формировать умения сравнивать, обобщать и делать выводы по предложенной теме. Развивать умения учащихся работать в группах и самостоятельно, объективно оценивать свои знания.

Воспитательные:воспитывать культуру общения, чувство ответственности за результаты своего труда, сопереживания, совершенствовать навыки групповой работы.

Оборудование:учебник и тетрадь, кассета, плакаты, раздаточный материал по теме, доска, презентация.

Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, групповая, парная.

Пояснительная записка. Этот урок является одной из тем изучаемых учащимися в 9 классе, имеет  большое значение в нашей жизни, т.к. сегодня мы стоим перед лицом экологической катастрофы. И чтобы решить эту проблему, каждый человек на земле большой или маленький должен внести свою лепту, только сообща, все вместе, мы сможем решить эту проблему. Урок включает в себя методы ИКТ и технологии развития критического мышления, групповую и фронтальную работу учащихся. Итогом урока стала разработка своих предложений по улучшению условий с окружающей нас средой и устранению загрязнений на нашей земле.  Урок закрепления изученного, по технологии проектного обучения с применением знаний и умений в работе с  монологической речью и аудированием. Урок включает в себя здоровье сберегающие технологии.

                                                             Ход урока

Эпиграфом к уроку являютсяслова…"Mankindwon`tdieinanuclearnightmare, itwillsuffocate  intheirownwaste”(NilsBoor)

Этот эпиграф нацеливает учащихся на серьезную интеллектуальную деятельность на уроке.

Организационный момент: учащиеся дифференцированно разбиваются на 3 группы. Озвучивается тема урока, определяются цель и задачи урока, нацеливание на серьезную работу.

 

 

1Приветствие, постановка задач и объяснение темы.

Hello, boys and girls! I am glad to see you.  I’m sure that you are full of energy and ready to do our lesson interesting and rich. The theme of our lesson is: “To keep our environment clean”

We are going to discuss how to prevent our Earth from rubbish and pollution.

Today state of the world is such that mankind won`t die in a nuclear nightmare, it will suffocate in their own waste as Nils Boor said

The main question is what we can do today to prevent ecocatastrophe.

 

2. Развитие лексических навыков. Увеличение объема используемых лексических единиц

The previous lessons we spoke much about it. We have learnt many new words which belong to our topic. Try to remember them and make some sentences.

e.g. Recycling bottles, paper and plastic leads to a reduction in the amount of waste which is dumped landfill sites.

3.Увеличение объема знаний по теме, подготовка проектов

Today we try to gather your knowledge on this topic and make projects to answer these questions.

How can we stop people from littering our towns and countryside?

How can we encourage people to recycle?

How can we deal with the problem of air pollution from cars and factories?

I suggest you to divide into 3 groups and choose one or two problems to speak about.

e.g. 1.Forests, animals and plants

2. Air and water

3. Our ground

You should discuss your problems; make notes on the main ideas and after that report what you decide. Take papers and pictures which you prepared at home.

Choose one or two students to make a report on your topic.

I give you 10 minutes to do such work

First, look at the blackboard  to see how to do it.

e.g. Environment damage

      Pollution from factories

      Human waste

      Forests fires

      Trees cut down

Possible solution

 

Filters on factories

 

Recycling factories

 

Better laws

 

Plant trees

 

Raise awareness of people

 

 

 

4.Развитие навыков монологической речи. Учащиеся готовят свои проекты по следующим темам:

1. Problems of forests, animals and plants

e.g. problems                                                            solution

       A lot of rubbish in forests                                  fine people on the spot for dropping rubbish

       Fire in the forests                                              don`t let go to the forests in summer

       Damage the habitat of animals and birds        create reserves and national parks

       Hunters                                                             put hunters into prison

       Deforestation                                                   stop cutting down trees, grow them

2. Pollution of water and air

e.g. problems                                                           solution

       Factories waste                                                use filters

       Factories chemicals                                         build wastewater treatment plant                                                                          

       Cars exhaust fumes                                         encourage people to use public transport

                                                                                Use hydrogen cars

3. Pollution of our ground

e.g. problems                                                        solution

      Landfill sites                                                    build recycling factories

      Rubbish in the streets                                     put many bins in the streets

      Farmland and countryside destroyed             raise awareness of people

     Chemicals in the soil                                        reduce using chemicals

Thank for your work. You discussed many problems and found good solutions to them.

Just now it`s time to make some exercises

Stand up!  Raise your hands! Pull up! Once more, thank you.

Put your hands on your hips. Turn to the left, turn to the right. Sitdown!

Let`sgoonourlesson

 Учащиеся смотрят презентацию, подготовленную учениками, и слушают их комментарии

Now you see how much pollution is on our Earth. But it is alive. It suffersfrom human`s activities and tries to protect itself. Our Earth is the best place in our universe. We must defend it and do everything to make our Earth clean and beautiful. If we do nothing, we`ll die!

Dear students, you have just made a lot of work doing your projects, watched and listened to the presentation. Now I want you to answer the questions

1. What can we expect to see in the nearest future on our Earth if we do nothing?

2. What can we do to save our planet?

Students` answers

1. Global warming is  changing  the world’s climate.

Oceans levels are raising and we are seeing more extreme weather conditions.

We need to do something before it’s too late.

 

2. First of all we must change our attitude to the Nature

To use less water

Don`t waste water

To be green friendly

To keep our area clean

Don`t throw rubbish everywhere

Don`t let companies dump chemicals in  water

Organizingprotest

5. Аудирование.  Учащиеся слушают песню и выполняют задание по аудированию

Незнакомые слова на доске:

Bloom-цветение

Blessedday– благословенный день

Sacrednight– священная ночь

 

Last part of our lesson is listening. Look at the blackboard. There are some unknown words there. Repeat them after me.

Listen to the song, put the sentences into the order they go in

A) I see skies of blue                                       (ответы)

b) And I think to myself

c) I see friends shaking hands

d) I see trees of green

e) I hear babies cry

f) The colours of the rainbow

g) What a wonderful world

h) They are really saying

i) I love you

Listen to a song by Louis Armstrong “Wonderful world” the second time, check your answersand give me your papers

Let`s sing a song together!

What a wonderful world

I see trees of green

I see them bloom for me and you

And I think to myself, what a wonderful world

 

I see skies of blue and clouds of white

The bright blessed day, the dark sacred night

And I think to myself, what a wonderful world

 

The colours of a rainbow, so pretty in the sky

Are also in the faces of people going by

I see friends shaking hands, saying “How do you do?”

They are really saying “I love you”

 

I hear babies crying, I watch them grow

They`ll learn much more than I`ll ever know

Yes, I think to myself, what a wonderful world,

And I think to myself, what a wonderful world

6. Заключительный этап: подведение итогов, выставление оценок и домашнее задание

Thank you for the lesson. You work hard and I put you excellent marks.

Your homework is to prepare for the test. Revise grammar and vocabulary.