Халықтық педагогиканың қайнар бұлағы халық ауыз әдебиетінің үлгілері болып табылады.
Бүлдіршіндердің ой-өрісін дамытуға,қиялын шарықтатып,тіл байлығын дамытуға ертегілер,жұмбақтар,жаңылтпаштар сынды ауыз әдебиет үлгілерінің тигізетін пайдасы ұшан-теңіз.
Балаларды ана тілімен сусындатуда,тілін ширатуда,сөздік қорын байытуда,сөйлеу мәдениетіне үйретуде,баланың тілдік қатынастық дамуын қамтамасыз етуде халық ауыз әдебиетінің маңызы зор.
Әсіресе,баланың тілін ширатуда ойын өлеңдерінің берері мол.Ауыз әдебиетіндегі «Қуыр-қуыр,қуырмаш», «Ұшты-ұшты», «Кім керек?» т.б тақпақтары баланың танымын кеңейтіп,байқампаздыққы,зеректікке тәрбиелеп,тілін дамытады.
«Қуыр-қуыр,қуырмаш» өлеңі балаға саусақтарының атын (басбармақ,балалы үйрек,ортан терек,шылдыр шүмек,кішкене бөбек ) үйретеді.Осы өлең арқылы саусақтарымыздың біздер мән бере бермейтін көптеген қыр-сырлары бар екенін білдірткен жөн.Мысалы,бір нәрсенің өте жақсы,тамаша екенін ауызбен айтпай-ақ ,бас бармақпен көрсету,сұқ саусақ-нұсқағыш ,шақырушы ,тәртіп талап етуші қызметтерін атқаратыны;шынашақпен достасу,бәстесу белгілері білдіреді.Бұл да баланың ойлау қабілетін дамытумен бірге зейінін,қызығушылығын ұштаудың бір жолы
Баланың тілін дамытуда мынадай жұмыс түрлерін жүргізуге болады.
1. Айналадағы бар,күнделікті өмірде пайдаланып жүрген заттарды (киім-кешек ,ыдыс-аяқ,тағам,құрал-жабдық,бұйымдар,үй жиһаздары) көрсетіп,атын сұрап айтқызу.
2. Осы заттардың қайдан,неден жасалғандығын(ағаштан,шыныдан,жүннен, темірден ) түсіндіру.
3. Заттар жайында жұмбақ ,жаңылтпаш,ауыз-әңгіме,өлең,ертегі айту.
4. Заттарды қолданатын,пайдаланатын орындарын,өмірге,тұрмыста қажеттілігін айту.
5. Заттардың қасиеттерімен,ерекшеліктерімен таныстыру.
6. Заттарды сипаттауға,салыстыруға үйрету

