Логоритмика - бұл музыканы, қимылдарды және өлең немесе ән сөздерін біріктіретін балалармен жұмыс істеудің ойындық әдісі. Логоритмдік әрекеттерге мыналар жатады: музыкамен жүру немесе маршпен жүру; тыныс алуды дамытуға арналған ойындар; артикуляциялық жаттығулар; ырғақты тапсырмалар; сөйлеу жаттығулары; саусақ ойындары. Лооритмиканың мақсаты мен міндеттері. Лооритмиканың негізгі мақсаты - баланың сөйлеуін дамыту және сөйлеу бұзылыстарын жою. Осы мақсатқа жету үшін логорифмдік жаттығулар келесі міндеттерді қамтиды: ырғақ пен әдептілік сезімін дамыту; дұрыс сөйлеу тынысын үйрету; жалпы және ұсақ моториканы жетілдіру; зейін, есте сақтау және есту қабілетін дамыту; баланың сөйлеуіне мимика мен ым-ишараны қосу; сөздер мен сөз тіркестерін еркін айтуға үйрету. Қозғалыс және сөйлеу ырғақтарының байланысы. Логопедтер қозғалыс пен сөйлеу бір-бірімен тығыз байланысты деп есептейді. Дәлірек айтқанда, қозғалыс және сөйлеу ырғағы. Ритмикалық қозғалыстарды есте сақтау және «автоматты түрде» ойнату оңай. Ал олардың қозғалыс ырғағы сөздердің айтылу жылдамдығымен (сөйлеу ырғағы) байланысты. Яғни, баланы ырғақты қимылдап, сөздерді дұрыс қарқынмен айтуға үйретсеңіз, ол күнделікті өмірде де дәл сондай салмақты, байсалды сөйлей алады. Жаттығулардың түрлері Лорифмикалық жаттығулар өте әртүрлі. Сабақты сөйлеу мәселесін түзетуге көмектесетін ойындарды жиі қолданатындай етіп құруға болады. Мысалы, егер бала кекештенсе, сабаққа тыныс алу, қарқын және ырғақ жаттығуларын көбірек қосу керек. Ал егер нәресте белгілі бір дыбыстарды айта алмаса, дыбыстың айтылуын түзету үшін артикуляциялық жаттығулар мен жаттығуларға назар аударған жөн. Тыныс алуды, дауысты, артикуляцияны дамытуға арналған жаттығулар. Бұл жаттығулар дауыс күшін дамытады, артикуляцияны жақсартады және еркін сөйлеу үшін дұрыс тыныс алуға үйретеді. «Сенің иығыңа үрлейік». Иығына үрлейміз (бас түзу – дем алу, басты айналдыру – дем шығару). Тағы бірдеңені үрлейік (иығына үрлеу). Күндіз біз үшін күн ыстық болды (басыңызды және қолыңызды жоғары көтеріңіз, ерніңізден үрлеңіз). Кеудемізге де үрлейік (олар кеудемізге үрлейді) Ал кеудемізді суытайық. Бұлттарға үрлейік (олар қайтадан беттерін көтеріп, үрлейді) Ал енді тоқталайық. Содан кейін біз бәрін қайталаймыз - Бір, екі, үш, төрт, бес (орнында жүру) Артикуляцияны дамыту үшін келесі жаттығу қолайлы: «Рыжик» Бір-екі-үш-төрт-бес Рыжикпен серуендеуге барайық! (шеру) Бір-екі-үш-төрт Ауызымызды кеңірек ашайық (ауызды кең ашу) Шайнау (шайнау қимылдары) Тақылдады (тістері дірілдейді) Және олар котенкамен бірге жүгірді (тілдерін алға және артқа жылжытыңыз). Мысық снежинкаларды аузымен ұстады (олар қиялдағы қар ұшқындарын аузымен ұстайды) Ол оңды-солды жүрді. (тілді солға және оңға жылжыту) Рыжик скучно, балалар, Онымен тығылмақ ойнайық (олар көздерін алақанымен жауып, тығылады). Даусыңыздың күшін дамыту үшін келесі әдісті қолдануға болады: тышқандар сияқты тыныш ән айту немесе пілдер сияқты қатты сөйлеңіз. Музыкалық сүйемелдеусіз сөйлеу жаттығулары. Мұндай жаттығуларда балалар мәтінді қимылмен сүйемелдеу арқылы ырғақты айтады. Бұл сөйлеуді қозғалыстармен немесе ыммен үйлестіруді үйренуге мүмкіндік береді. «Төбедегі сияқты» Төбедегі қар сияқты, қар, («слайдты» қолмен көрсету) Қар, қар, қар, қар. (қолдарыңызды қимылдатып, саусақтарыңызды тигізіңіз) Ал төбенің астында қар, қар, («төбе астында» қолмен көрсету) Қар, қар, қар, қар. (қолдарыңызды қимылдатып, саусақтарыңызды тигізіңіз) Ал аю қардың астында ұйықтайды. (алдымен алақаныңызды щекке қойыңыз, содан кейін аюдың құлағын тартыңыз) Тыныш, тыныш, шу шығармаңыз (саусақпен ауызға, саусағыңызды шайқаңыз). «Біз қырыққабатты кесеміз» Біз қырыққабатты кесіп, кесеміз (тік алақанмен жоғары және төмен қозғалыстар). Біз үш сәбіз, үшеу (жұдырықты жұдырықпен уқалаңыз). Біз қырыққабатты тұздаймыз, оны тұздаймыз (бас бармақпен саусақтардың ұштарын кезекпен сипау). Біз қырыққабатты басып, басамыз (жұдырығымызды түйіп, ашамыз). Ритмикалық жаттығулар Бұл жаттығуларда балалар белгілі бір ырғақта алақанымен тізе немесе бубен соғады. Мұндай ойындар музыкадағы, қозғалыстағы және сөздегі ырғақты сезінуге үйретеді. «Бум» Кірпі барабанмен жүреді. Бум Бум Бум! («Бум-бум-бум» сөздеріне алақандар тізеге біркелкі соғылады). Кірпі күні бойы ойнайды: Бум-бум-бум! Иықтарыңда барабанмен...Бум-бум-бум! Кірпі кездейсоқ бақшаға кіріп кеткен. Бум Бум Бум! Ол алманы қатты жақсы көретін. Бум Бум Бум! Ол бақшада барабанды ұмытып кетіпті. Бум Бум Бум! Түнде алма терілді, бум-бум-бум! Соққылар естілді: Бум-бум-бум! О, қояндардың аяғы қалай суық болды! Бум Бум Бум! Таң атқанша көзімізді жұмадық! Бум Бум Бум! «Туки-ток» Тоқ-тоқ, тоқ-тоқ! (жұдырықты жұдырықпен ұру) Балға осылай қағады. Нүкте қағып! (жұдырықпен жамбасты қағу) Балғалар тарсылдады. Лорифмикалық жаттығулар Саусақ ойындары: Бұл ойындар ұсақ моторика арқылы сөйлеуді дамытады. Жаттығуларды орындау үшін кішкентай заттарды – шарларды, таяқтарды, қарындаштарды және т.б. «Күзгі гүл шоғы» Бір, екі, үш, төрт, бес - Жапырақтарды жинаймыз (жұдырығымызды түйіп, жұмамыз). Қайың жапырақтары, Роуэн жапырақтары терек жапырақтары, Көктерек жапырақтары, Емен жапырақтары (саусақтарды кезекпен бүгіңіз: бас бармақ, индекс, ортаңғы, сақина, кішкентай саусақ) Біз жинаймыз, Күзгі гүл шоғын анаға апарамыз (жұдырығыңызды түйіп, жұмыңыз. Алақаныңызды алға созыңыз). «Тату отбасы»
Логоритмика - дыбыстың айтылуындағы ақауларды түзету әдісі.
