Оқушылардың зерттеу қызметі мен зияткерлік шығармашылық дағдыларын дамыту мақсатында «Ертіс дарыны» өңірлік қосымша білім беру оқу-әдістемелік орталығымен 8 - 11 сынып оқушылары арасында жалпы білім беретін пәндер бойынша республикалық зерттеу жобалары конкурсының облыстық кезеңі өткізілді. Байқау 2022 жылдың 30 қарашасында Торайғыров университетінде өткізілді. Павлодар қаласының жалпы білім беретін мектептерінің 58 оқушысы, облыстық іріктеу кезеңінің жеңімпаздары қатысты.
Павлодарлық оқушылар 13 секция бойынша 53 жоба ұсынды: физика, математика, информатика, экономика, химия, биология, қоршаған ортаны қорғау және адам денсаулығы, тарих, адам және қоғам, өлкетану, қазақ, орыс әдебиеті, этномәдениеттану, қазақ, орыс, ағылшын тіл білімі.
Байқау қорытындысы бойынша Павлодар қаласы мектептерінің 27 жобасымен 29 қатысушы 13 секция бойынша жүлделі орындарға ие болды, оның ішінде І дәрежелі дипломмен 5 жобамен 5 оқушы, ІІ дәрежелі дипломмен 7 жобамен 8 оқушы, ІІІ дәрежелі дипломмен 15 жобамен 16 оқушы марапатталды.
«Орыс әдебиеті» секциясында «Бату мен оның достарының шытырман оқиғалары» З. Наурызбаева, К. Калаус шығармасының «Жанрлық ерекшелігі» жобасы үшін № 17 мектептің 9-сынып оқушысы Королева Дарья I орын алды. Королева Дарьяның ғылыми жұмысында қазақстандық қиялдың ерекшеліктері, оның ұлттық ерекшелігі қарастырылып, қазақстандық прозаның адамгершілік-тәрбиелік әлеуетін анықтау мақсатында әдеби талдау жүргізілді. Жұмыс нәтижелерінің бірі балалар мен жасөспірімдердің оқырмандық қызығушылығы мен шығармашылық қабілеттерін дамытуға ықпал ететін түркі мифологиясы негізінде құрылған қиял-ғажайып конструктор болды.
«Жетім балаларды әлеуметтендіру және тұрғын үймен қамтамасыз ету мәселесі» жобасы үшін «Адам және қоғам» секциясында І орынды Ж. Тәшенев атындағы мектептің 11 сынып оқушысы Нұрболат Аружан иеленді. Ол өз жобасында жетімдердің әлеуметтік мәселелерін және оларды осы салада шешу жолдарын зерттеді. Ол ерікті және сәбилер үйі мен балалар үйіне барады.
«Кір жуғыш ұнтақ ерітінділерінің беттік керілуін зерттеу» жобасы үшін «Физика» секциясында I орынды Жетекші мектебінің 9 сынып оқушысы Твердохлеб Дарья иеленді. Мақсаты-зертханалық зерттеудің әртүрлі әдістерімен кір жуғыш ұнтақ ерітінділерінің беттік керілуін зерттеу. Жұмыс тақырыбы кездейсоқ таңдалмады, жүргізілген зерттеулер үй шаруасындағы әйелдер үшін пайдалы болуы мүмкін заттарды, кір жуғыш машинаны сақтау үшін жуғыш заттарды таңдау.
«Павлодар өңірінің тұщы су қоймаларының сапасын салыстырмалы бағалау» жобасы үшін «Қоршаған ортаны және адам денсаулығын қорғау» секциясында І орынды А. Бөкейхан атындағы мектеп-лицейдің 9 сынып оқушысы Құнанбаев Ернар иеленді. Зерттеу жұмысы барысында Павлодар облысының Жасыбай, Торайғыр, Малыбай, Бозайғыр және Әулиекөл көлдерінің су сынамаларының соңғы екі жылдағы химиялық құрамын Гейзердің экспресс-тестімен, нитраттардың, нитриттердің, жалпы темірдің және органикалық қосылыстардың нормаларға сәйкестігіне бағалау жүргізілді.
Жұмыстың жаңалығы: анықталған мәліметтер негізінде Paint 3D бағдарламасын қолдана отырып, бес көлдің сызбалық карталары жасалды, шетелдік туристер мен демалушылар үшін биогеографиялық мазмұнмен толықтырылған қысқаша экологиялық паспорт жасалды, QR кодталған. Бұл QR кодталған мазмұнды көлдерге, демалыс орындарына жақын орналастыруды ұсынады.
«Өлкетану» секциясында «Археологиялық ескерткіштер негізінде өлке тарихын зерттеу» жобасы үшін № 26 мектептің 8-сынып оқушысы Басаров Ислам I орын алды. Ислам ғылыми жетекшісі Омаров Дулат Боранбайұлымен бірге Павлодар Ертіс өңірінің археоликалық ескерткіштері негізінде палеолит дәуірінен бастап туған өлкенің тарихын зерттеді. Олар тарихи құжаттар мен археоликалық ескерткіштерді зерттеп, кейінгі орта ғасырларға дейінгі бақылау күнделіктері негізінде карта жасай алды.
Алдағы уақытта, 2022 жылғы 13 - 14 желтоқсанда, жеңімпаздар мен жүлдегерлер жалпы білім беретін пәндер бойынша тестілеуге қатысады. Тестілеу қорытындысы бойынша республикалық конкурсқа қатысу үшін жаратылыстану-математикалық бағыттағы жобалар сараптама комиссиясының рецензиялауы үшін «Дарын» республикалық ғылыми-практикалық орталығына ұсынылатын болады. Қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы пәндер бойынша ең көп ұпай жинаған 12 жобаның авторлары 6 секция бойынша республикалық кезеңге қатысады.