Сенім телефоны
87182-35-34-62
email: ksosh07@mail.ru
Мекенжайы: Павлодар қаласы, Кенжекөл ауылы, Конституция алаңы, 1
87182-353-461
Білім бөлімінің басты бетіне қайту
Азаматтарды жеке қабылдау кестесі:
Сәрсенбі сағат 15.00-ден 17.00-ге дейін
Бір жылда3050731
Бір айда313310
Бір аптада80579
Кеше18032
Тәулік22346
НАЗАР АУДАРЫҢЫЗ, ҚАУІП!!!

Түрлі  жолдардың  өту  ерекшеліктері   

Бір жақты қозғалыстағы жол

Мұндай жолда көліктің бір жағына қарай жүруіне қарамастан, тек осы жаққа ғана емес, керісінше қарап шығу керек, себебі көлік ағысына қарсы арнайы көлік құралдары қосылған кезде «жедел жәрдем», милиция, өрт және авариялық қызметтер көліктері жүре алады.

Екі жақты қозғалыс жолы

Жолдың жүру бөлігіне келіп тоқтау керек және барлық жақтарын, содан кейін солға, оңға, ал ортасына дейін — тағы да оңға қарай жағдайды солдан бақылай отырып қарау керек. Егер жолды бірден өту мүмкін болмаса, қарама-қарсы бағыттағы көлік ағындарын бөлетін сызыққа тоқтау керек. Бұл ретте қарқынды қозғалысы бар жолдарда сақ болу керек. Бір қадам алға немесе артқа өмірге қауіп әкелуі мүмкін. Машиналар 2-3 қатарға сол және оңға барады. Кез келген абайсыз қозғалысқа байланысты көлік дөңгелегінің астына түсуге болады. Сондықтан кіші мектеп жасындағы балаларға мұндай жолдарды тек ересектермен бірге жүруге болады.

Трамвай жолдары бар жол

Трамвай жолдарымен өту кезінде жүру бөлігіне келіп тоқтау, солға және оңға қарау қажет. Егер трамвай мен машиналар болмаса өту. Трамвай жолдарының алдында қайтадан тоқтау, солға, оңға қарау. Трамвайлар мен машиналар болмаған кезде жолды аяғына дейін өту керек. Трамвай жолдарының арасында тоқтауға болмайды. Бұл өте қауіпті, өйткені трамвайлардың қозғалысы қарсы болуы мүмкін. Қарқынды екі жақты қозғалыс және трамвай жолдары бар кең жолдар тек ересектермен өту керек.

Қала сыртындағы жол

Қала сыртындағы жолды келесідей өту керек: тоқтап, өзіне: «сақ бол!», машина кез-келген жағынан пайда болуы мүмкін, соның ішінде бұрылыстар, әрқашан қала сыртындағы жолда бар. Сондықтан айналаға қарау керек (жол бұрмалануы мүмкін), содан кейін солға, оңға және қауіпсіздікке көз жеткізіп, жағдайды бақылай отырып, мүмкіндігінше тоқтамай жолды өту керек.

Автобустағы, троллейбустағы, трамвайдағы жүріс-тұрыс қағидасы

1.      Бос немесе толтырылмаған автобуста жүргізушіге жақын отырыңыз.

2.      Қозғалыс кезінде ұйықтамаңыз және алаңдамаңыз, тұтқаны ұстаңыз.

3.      Көлік толық тоқтағаннан кейін ғана отырыңыз және көлікпен шығыңыз.

4.      Өз заттарыңызды қараусыз қалдырмаңыз.

5.      Егер бос орын болмаса, орталық өткелде тұрыңыз.

6.      Қоғамдық көлікте жүргенде, бетпен қозғалысқа немесе айналымға қарай тоқтау.

7.      Есіктің жанында тұрып, қозғалыстағы көліктің терезесінен шықпаңыз.

8.      Қоғамдық көліктен бірінші болып шығыңыз немесе барлығы кеткенше күте тұр.

9.      Салоннан шыққаннан кейін автобус қозғалғаннан кейін көшеден өтіңіз.

10.    Автобус немесе троллейбус артынан, трамвай - алдыңғы жағынан.

Метродағы тәртіп ережелері

1.      Эскалаторда кіру және шығу кезінде кідірмей, мұқият болыңыз.

2.      Эскалатормен жүгірмеңіз, оның баспалдақтарына заттарды қоймаңыз.

3.      Эскалатордың қозғалысы кезінде стой, тұтқаға ұстаңыз.

4.      Эскалаторға еңкейіп отыруға болмайды.

5.      Платформаның шетінен тоқтамай, платформаның шетіне және поездың вагонына ол толық тоқтамағанынша жақындамаңыз.

6.      Бір затты рельстерге түсіріп алсаңыз, оны көтермеңіз – метродағы поездың қозғалыс жылдамдығы өте жоғары! Станция бойынша кезекшіге хабарлаңыз.

Пойыздағы тәртіп ережелері

1.      Поезға отыру кезінде орталық вагондарды таңдаңыз.

2.      Поездың қозғалысына қарсы отыратын орындарды таңдаңыз.

3.      Өз жолсеріктеріңіздің аттарын, белгілерін, олардың соңғы станцияларын есте сақта.

4.      Купе есіктерін ашық қалдырмаңыз, өйткені бұл дәлізден ішінде не болып жатқанын көруге мүмкіндік береді.

 

Жолда жүру қауіпсіздік ережелері

1.      Көшені бағдаршамның жасыл түсіне ғана өтіңіз.

2.      Жер асты өткелдерін, жаяу жүргіншілер көпірлерін қолданыңыз, «зебра» жол белгісі немесе «жаяу жүргіншілер өткелі» белгісімен белгіленген жерлерде көшені өтіңіз.

3.      Автобус аялдамаларында жиналып қалмаңыз, қалған жаяу жүргіншілерді тротуардан өтуге мәжбүрлеңіз.

4.      Ролик, скейтбордты тек қоршаулары бар саябақтарда ғана тебіңіз.

5.      Көшені немесе жолды жүріп, велосипедтен шығып, оны рульден алып, скейтбордты қолында алып жүру.

6.      Көшені екі жақты қозғалыспен өтіп, алдымен солға қарай қарап, ортасына дейін, оңға қарай қараңызшы. Егер жақын жерде машина болмаса, өз жолыңызды жалғастырыңыз.

 

Жол жүру ережесін қатаң сақта!

Сенде күдік тудыратын бөтен адамдармен таныспаңыз, күдік тудырған адамдардан алшақ отырыңыз, олармен сөйлеспеңіз, әсіресе оларға ескерту жасамаңыз.

Шулы компаниялардан алыс болыңыз.

Ұялы телефонды өшірмеңіз, бірақ оның бар – жоғын жарияламаңыз-музыканы және т. б. тыңдамаңыз.

Қоғамдық көлікте сапарға дайындалу, қымбат әшекейлерді кимеңіз.

Кез келген көлікті күту кезінде

тек отырғызу алаңдарында, тротуарда немесе жол жиегінде.

Көлікте немесе метрода кез келген авариялық жағдай туындаған кезде жүргізушінің, кондуктордың немесе поезд машинисінің нұсқауларын нақты орындаңыз.

ӨЗІҢДІ САҚТА!

 

Ата-аналар мен олардың жас велосипедшілеріне пайдалы кеңестер!

Біздің балаларымызға көктемгі уақытта мектеп партасына түсу оңай емес. Көшеде күн пайда болады, алда демалыс. Демалыс кезінде күн тәртібі күрт өзгереді - ұйқы, тамақтану, серуендеу.

Бала теледидар қарап, компьютерлік ойындар ойнап, көшеде көп уақыт өткізеді. Ең сүйікті серуен-велосипедпен серуендеу!

Жылы уақытта жолдарда велосипедшілерді жиі көруге болады, көп жағдайда - бұл балалар мен жасөспірімдер. Олардың қала бойынша қозғалуы жоғары қауіп дәрежесіне байланысты, ал қауіпсіздік көбінесе ата-аналарға байланысты. Өйткені велосипедшілер жиі ережеге бағынбай жүреді, себебі оларды ешкім үйретпейді. Ата-аналар балаларды мектепке дейінгі жастағы жол қозғалысы қауіпсіздігінің негіздеріне үйретуі тиіс.

 

Егер сіз балаңызға жақсы балалар велосипедін сатып алып, ол болса жақсы тебуді үйренсе, бұл сіздің міндетіңіздің аяқталғанын білдірмейді.  Бірінші уақытта ата-аналар балалардың велоспорттағы жетістіктерін бақылап, көмектесуі, қолдауы, ұсыныс беруі тиіс. Сондықтан біз әрбір жас велосипедші немесе оның тәлімгерлері, яғни бірінші кезекте ата-аналары білуі тиіс пайдалы кеңестердің шағын тізімін құрдық.

Велосипедті сатып алу-бұл бала өміріндегі үлкен оқиға. Велосипед жаңа, ал бала құлаудан аман болса, ата-ана жас велосипедшіні қауіпсіз жүрудің ережелерімен таныстыру керек.

Дұрыс жабдықтау - қауіпсіз жүру негізі.

Бала велосипедпен жүруденүлкен рахат алады. Алайда, егер жас велосипедші жиі құласа, шынтақ пен тізені жаралап алса, онда оның қызығушылығы өшуі мүмкін. Сіз баланы қатты бұрылыстардан немесе оның жүру кезіндегі әрбір ыңғайсыз қозғалысын қадағалай алмайсыз. Бірақ сіз (және тиіс!) велосипедші үшін әрқашан арнайы қорғаныс құралдарының болуын ойластырасыз.

 

1. Қорғаныш бас киімі.

Балаға велосипедпен тек шлемде ғана жүруге болады деп хабарлаңыз. Бұл сіздің тарапыңыздан ең дұрыс талап болуы керек. Егер бала қарсыласса, велосипедшілердің қатысуымен болған апатта қайғылы оқиғалардың статистикасын мысалға келтіріңіз. Бұл тактика қатаң, бірақ жұмыс істейді.

Сақтық шлемін сатып алғанда, мынаған назар аудару керек:

- бұл велосипедші үшін және стандарттарға жауап беретін шлем болуы керек;

- өлшем артық емес және кем емес, яғни шлем басына жақсы «отыру» керек;

- шлемде жақсы желдету тесігі болуы керек;

- шлем белдіктері ыңғайлы, сенімді және оңай бекітілуі тиіс.

Баланы әрбір құлағаннан кейін шлемді қарау керек. Егер деформация анық көрінетін болса немесе ішкі қорғаныс қабаты зардап шеккен болса, жаңасын сатып алуға тура келеді.

2. Киім және аяқ киім.

Жас велосипедшінің киімі үш өлшемге сәйкес болуы керек: ыңғайлылығы, жарық шағылыстырғыш жолақтардың болуы, ашық түстері. Ереже бойынша киінген бала басқа велосипедшілер үшін, қыдыратын адамдар үшін, автокөлік жүргізушілері үшін тіпті нашар көрінсе (тұман, жаңбыр) және тәуліктің қараңғы уақытында (балалардың күндіз жүрмеуі үшін өте қажет емес) жақсы көрінеді. Егер сіз балаға шалбар кигізсеңіз, шалбар велосипед тізбегіне түспейтініне көз жеткізіңіз.  Балаға жалаң аяқ пен шлепанцта велосипедпен жүруге жол бермеңіз-жарақат алу мүмкін.

Егер сіз балалар велосипедін таңдасаңыз, баланың жасына сәйкес алыңыз, онда оның уақыты жарақатсыз өтеді.

Бірақ бұл үшін бірнеше сәттерді бақылауда ұстау керек.

  • Велосипедтің жарамдылығын қадағалаңыз.

Ең алдымен, бұл доңғалақтардыңжағдайына қатысты: дөңгелек резеңкелерді тексеру, үрленген немесе өте емес, олардың беті қаншалықты суырылып кеткен, арқаулар батырылмаған, «сегіздік» көрінбейді. Сондай-ақ тежегіштердің, рөлдің, батырғыштың жарамдылығын және велосипедте шағылыстырғыш элементтердің болуын тексеріңіз. Шығар алдынд, әрқашан!

Өкінішке орай, кез келген уақытқа дейін баланың екі қарапайым ұғымның арасында өзара байланыс болмайды – егер велосипед болса, оның артынан оның жұмыс жағдайын өзім күтемін. Шығу жолдары? Бірте-бірте баланы қарапайым дағдыларға үйретіңіз: рульдің қалпын түзету үшін кілтпен әрекет ету, ершіктерді көтеру немесе түсіру

  • Дұрыс тежеуді үйретіңіз.

Бала өз көлігін қандай мақсатта тежейтінін түсіну керек. Яғни, ол «тоқта» деген команданы қауіп болған кезде бастан шығармау керек, сонымен бір уақытта ол білуі керек:

- тепе-теңдікті сақтау;

- катапульттеудің өткір ниетін жеңу;

- шұғыл тоқтау кезінде аяқты дұрыс қойып, ершікке қалу немесе денсаулық үшін барынша қауіпсіз құлау.

  • Балаға жол жүру ережелерін меңгеруге көмектесіңіз.

Бұл өте маңызды!

Велосипедте  отырған адам-жаяу жүргінші емес, жолаушы емес, бұл велосипедші, көлік құралының жүргізушісі.  Ал бала - велосипедші автомобиль жүргізушісі сияқты жол қозғалысының қатысушысы болады және жолда жүру ережелерін қатаң орындауға міндетті.  Оның ішінде ең маңызды көрсеткіш, алдын ала сақтаушы және тыйым салатын белгілерді білу.

Сондай-ақ, баланы велосипедшілердің жалпы қабылданған мінез-құлық белгілерімен таныстыруға кедергі келтірмейді. Мысалы, бұрылғанда, бұрылатын жағын белгілеу үшін қолды көтеру керек екенін түсіндіріңіз.

Балаларғақозғалысқа толы жерлерде сырғанау қауіпті, олар үшін қандай да бір саябақ немесе аула дұрыс болады.

Белгілі бір спорттық дайындық болмаған жағдайда ұзақ марафондар немесе жылдам спринтерлік жарыстарды ұйымдастырмаңыз, 30-40 минуттық серуенмен шектеліңіз. Шамадан тыс шаршауды болдырмау үшін жүктемені біртіндеп арттыру керек.

 

Балалар велосипеді-бұл кез-келген бала үшін үлкен қуаныш пен қуаныш, оның денсаулығына үлкен пайда, сондай-ақ жауапкершілік.