ЖАСӨСПІРІМДІ ӨЗІНЕ-ӨЗІ ҚОЛ ЖҰМСАУДАН НЕ ТОҚТАТУЫ МҮМКІН
-
Баламен қамқорлық қарым-қатынастарды орнатыңыз
- Зейінді тындаушы болыңыз
- Қатынаста шынайы болыңыз, қорқынышты жағдай туралы байыпты және түсінікті сұраңыз
- Психикалық ыңғайсыздық көзін анықтауға көмектесіңіз
- Барлық мәселелерді дұрыс шешу үшін сенім орнатыңыз
- Балаға оның тұлғалық қорларын тануға көмектесіңіз
- Баланың осы шақта сәтті орнығуы үшін қолдау көрсетіңіз және болашақтағы бағытты анықтауға көмектесіңіз
- Жасөспірімді зейінмен тыңдаңыз!
ОТБАСЫНДА БАЛАМЕН ҚАРЫМ-ҚАТЫНАС ЖАСАУ ЕРЕЖЕЛЕРІ
- Жаманшылыққа күманданбаңыз;
- Мазақ қылмаңыз;
- Аңдымаңыз;
- Тергемеңіз;
- Тәжікелемеңіз;
- Жауапкершілікке мәжбүрлемеңіз;
- Қарым-қатынастың сырластық тәжірибесін бақыламаңыз;
- Үйде тыныштық, сенім, қауіпсіздік ахуалын жасаңыз;
- Үйде ашықтық принципі бойынша қарым-ақтынас әдетін тудырыңыз;
- Өзіндік тәжірибе құқығын беріңіз;
БАЛАЛАРДА ӨЗІНДІК ҚАДІРЛЕУ МЕН ЖЕКЕ АДАМГЕРШІЛІГІН ДАМЫТУҒА
ҚАЛАЙ ЖӘРДЕМЕДЕСУ КЕРЕК?
Мектепте:
· Жетістікке жетуге шынайы мүмкіндіктер ұсыныңыз;
· Балаға үнемі қызығушылық таныту, оның бастамаларын қабылдау және қолдау;
· Өткендегі қателіктері мен шалыс басуларына көңіл аудармай, мінезінің оң жақтарына назар салыңыз;
· Үнемі баланы қолдап, қайраттандырып, мақтау қажет, оны ешқашан сынға алмай,оған арсыздық көрсетпеу қажет;
· Баланың қолынан келетін тапсырмаларды таңдай отыра, оның сенімсіздігінің, қателік жіберуден және сәтсіздіктен, жаңа істен қорқудың алдын алу;
· Оған нақты мақсаттарды қоя білу және оның жетістіктері мен сәттіліктеріне шынайы баға беру.
Отбасында:
· Қарым-қатынаста жылылық және эмоционалдық пікір білдіру, барлық жағдайда қолдау көрсету қажет;
· Отбасына эмоционалдық жақындық ахуалын жасаңыз;
· Балаға үнемі қызығушылық танытыңыз, оған қамқор болыңыз;
· Талаптылықты – немқұрайлықтан, бостандықты – шектеуден, қатынастағы жылылықты – шеттетуден артық көріңіз;
· Балалармен қарым-қатынаста авторитарлық позицияларды жойыңыз.
· Отбасындағы қатынаста дерективті стильге жол берілмеуі керек!
· Ортодоксалдық пайымдаудан аулақ болу керек;
· Балалармен қатынаста өз қателіктерінді мойындай білу қажет.
РЕНІШТЕР НЕГЕ ӘКЕЛЕДІ
Кенеттен пайда болған және ақырындап жиналатын реніштер: Неге әкеледі?
· «Өзіне кетуге» ұмтылуға;
· Оқшаулануға;
· Қарым-қатынаста шеттеуге;
· «Қатынастарды анықтау» ұмтылысына, бұл қақтығысқа ауысуы мүмкін;
· Қоршаған жағдайды «қара түстерде» көруге деген ұмтылысқа;
· Рационалдыдан эмоционалдық ауытқудың артуына;
· Жүйке-психикалық шиеленісудің артуына;
· Белсенділіктің төмендеуіне;
· Танымдық белсенділіктің реніш объектісіне аударуға және, нәтижесі
ретінде, түскен ақпаратты дұрыс бағалаудың шектелуіне әкеледі.