Көптеген адамдар рөлде өзін сенімді сезіпөз көлігіне ие болғысыкеледі. @Pavlodarnews.kz тілшісі көлік жүргізудіңжаттықтырушысымен кездесті, ол қазір көлік жүргізуді қалай үйрететінін айтып берді.
Павлодар оқу-өндірістік комбинатының көлік жүргізудіңжаттықтырушысыМарат Байғожиннің айтуынша, осыған дейінжол белгілерін үйрету, жолдағы мысалдарды талдау оқутүріндеөткен. Заманауи әдістеме курсанттарға ақпаратты мониторларда көрсетумен бірге қала көшелерінде, автодромда жүруді модельдейтін көлік тренажерінда үйренуге мүмкіндік береді.
Тренажер бағдарламасында жол қозғалысы ережелерін бұзған жағдайда тоқтататын полиция қызметкерлері жоқ, бірақ көлік жүргізудіңсоңында экранға жіберілген қателердіңтізімі шығады, көлік жүргізудіңжаттықтырушысысол қателердің талдауын жасайды. Осыдан басқа, бұзушылықтар курсанттыңқозғалыс кезінде экранда да көрсетілуі мүмкін, бұл бірденолардытүзетуге мүмкіндік береді.
- Болашақта ол жүргізуші куәлігін алып, жолға шыққанда, оған полиция қызметкерінен басқа ешкім қателер туралы айтпайды - деп сұхбаттасушы күлімсіреп түсіндіреді.
Көлік тренажері механикалық беріліс қорабы бар жеңіл автокөлік салонының барлық құралдарымен жабдықталған, сондықтан курсант алдымен мұнда қажетті әрекеттердің барлық алгоритмін үйренеді.
Марат атап өткендей, тренажер ең болмағанда көлік жүргізгісі келетінін сезіну, нақты көлікке ауысу қажеттілігі мен қалауын сезіну үшін өте ыңғайлы.
Тәжірибелік көлік жүргізу сабағы бір сағатқа созылады– кіріспе сөзге 10 минут беріледі. Жаттықтырушытағы да ілінісу, бүйірлік айналардытүзету, аяқтар педальдарға оңай жетуүшін орындықты реттеу қажеттілігін еске салады: сол аяқты стартерде үнемі ұстап тұру керек, оң аяқты газ бен тежегішке басу керек.
- "Мен алдыңғы орындыққа отырамын. Менің міндетім - курсантқа көмек көрсету, барлық іс-әрекеттердіңдұрыстығын бақылау және айналада болып жатқан оқиғаларды бақылау", - деп түсіндіреді жаттықтырушы.
- Мен кез келген уақытта көлік басқаруды өз қолыма аламын, бұл үшін менің жеке ілініс пен тежегіш педальдарым және артқы көрініс айнасы бар.
Жолда курсант пен жаттықтырушыкездескен жол белгілерінің мағынасын қайталайды. Пайдалы болады.
- Курсанттар көлік жүргізіп келе жатқанда жаттықтырушығаүнемі қоятын бірінші сұрақ: "Сіз апатқа ұшырадыңыз ба?» – дейді Марат Байғожин. - Оларды теріс жауаппен тыныштандырамын.
Айтпақшы, курсанттарды жиі тыныштандыру керек. Адамдар қорқып, толқудан және қорқыныштан аяқ-қолдары дірілдейді.
- Жолда мұндай жағдай орын алса, оңға бұрылып, тоқтауға кеңес беремін. Қолдардыжәне аяқтарды созып, біркелкі тыныс алып, толқуды тыныштандырамыз. Адамөз-өзінекелгенкезде қозғалысты жалғастырамыз.
Тәжірибелік көлік жүргізудің жаттығулары біртіндеп басталады. Курсанттарды Омбы тас жолына апарады, онда олар негізгі көлікті иеленуді, автокөліктің өлшемдерін сезіну қабілетін, бақылау тақтасындағы барлық манипуляцияларды орындайды: бұрылысты қосу/өшіру, жарық, апаттық сигнал және т.б. Жылдамдығы стандартты-40 км/сағ.
Содан кейін курсант бұрылуды, көтерілу және түсу кезінде жылдамдықты ауыстыруды үйренуі үшін оқу көлігі көпірге шығарылады. Осылай, біртіндеп дағдыларды дамыта отырып, қаланың ең көп жүретін учаскелеріне қарай жылжиды, бұл Торайғыров, Ак. Сәтбаев, Астана көшелері.
- Көлік жүргізуді игерген жастар: дрейф жасауға болады ма? - деп сұрайды. «Мен түсіндіремін: курстардан өтіп жүргізуші куәлігін алып, өз көлігін сатып алған кезде қалағаныңызша», - дейді сұхбаттасушы.
- Ал олар ОӨК-да оқып жүргенде, біз олар үшін және көлік үшін жауаптымыз.
Марат көлік жүргізуді үйренгісі келетіндердің «сүйікті» жаттығуларының бірі - көлік тұрағы екенін атап өтті. Бұл белгілі қиындық тудырады, сондықтан көлік жүргізудіңжаттықтырушысыкөліктің бүйірлік айналардағы қозғалысын басқара отырып, жол конустарынан уақытша "қақпаға" тұруды үйретеді.
- Біз жаттығуды есте сақтағанша қайталаймыз, бірақ кейде курсанттар алған дағдыларын бекіту үшін келесі сабақтақайталауды сұрайды.
Жаттықтырушының айтуынша, жол қозғалысының басқа қатысушылары оқу көлігіне кедергі жасамауға тырысады және "У" әріпін көрген кезде, алыс жүруге тырысады. Дегенмен, өтіп бара жатқан көліктер курсанттардыдыбыстық сигналмен қолдайды, ал курсант қыздарға әрдайым лайк көрсетіледі.
Көлікке қызмет көрсету мәдениеті алға дамыпкеле жатқанына қарамастан жүргізушілер тек мамандардың көмегіне жүгінуі үшін, Марат Байғожин курсанттарға автокөліктің жалпы құрылғысын оқыту тәжірибесін қалдырмайды.
- Бізде жүк және жеңіл автокөліктің қозғалтқышы бар, біз оны бөлшектеп, қайта жинаймыз. Менің курсанттарым қозғалтқыш құрылғысын біледі: стартер қайда, карбюратор қайда, шамдар қайда, антифризді қайда құю керек және т.б. Бұл оларға жолда пайдалы болатынына сенімдімін. Егер олар кенеттен жол бойында бұзылса-олар қайдан көмек күтеді? Сондықтан ұлдар да, қыздар да кілттерді, жылы киімдерді, қосалқы шамдарды және т. б. тасымалдау керек екенін біледі.
Сұхбаттасушының айтуынша, көлік жүргізудіңжаттықтырушысыболу – жауаптыадам болу, көпшіл, курсантпентілтабыса алатын, теорияныдатәжірибені де үйрететін адам болу деген сөз. Шыдамды болып қажет болса бір нәрсені бірнеше рет қайталау керек, сонда ғана оқушыбәрін түсінеді, рөлде сенімділікке ие болыпжол қозғалысының толыққанды қатысушысы бола алады.
Константин Шелков
Автордың суреті
https://pavlodarnews.kz/novosti/sekrety-professii-avtoinstruktor/